Centor Showroom

Strefa recepcyjna showroom'u

Budowa formy

Centor Showroom

Kategoria: Usługowe, Wnętrza, Zbudowane

Klient: Centor Central Europe

Rok: 2014-15

Status: Realizacja

Zdjęcia: Jakub Certowicz

Powierzchnia: 200 m2

Lokalizacja: Warszawa, Polska

Architekci: Ligia Krajewska, Jakub Pstraś

Nagrody: Wyróżnienie w plebiscycie Polska Architektura XXL 2015

Budowa formy

Budowa formy

Warszawski Showroom firmy Centor to miejsce, które stanowić ma wielozadaniowe tło dla dynamicznej działalności firmy. Głównym zamierzeniem było wytworzenie przestrzeni przyjaznej, pobudzającej do twórczej pracy, będącej jednocześnie miejscem spotkań biznesowych o różnym charakterze oraz nienachalnej ekspozycji produktów, jakimi są wysokiej jakości okna i drzwi tarasowe.

Strefa recepcyjna showroom'u

Strefa recepcyjna showroom'u

Organizację przestrzenną lokalu wyznaczają trzy obiekty, o formie pozaginanych ścian, wstawione w zastaną, prostopadłościenną przestrzeń, z których dwa stanowią jednocześnie główny nośnik ekspozycji produktów w salonie. Ich kształt został zaprojektowany w taki sposób, aby dzieliły lokal na szereg następujących po sobie, korelujących przestrzeni, o różnym przeznaczeniu: strefa wejściowa – strefa wypoczynkowa – ogród – recepcja i schody – biuro i sala konferencyjna – zaplecze socjalne. W tak rozplanowanych obiektach umieszczono 4 typy drzwi Centor, odnosząc się do ich podstawowej właściwości jako elementu architektonicznego umieszczanego na granicy wnętrza z zewnętrzem. W związku z tym, dodane ściany posiadają dwa rodzaje wykończenia powierzchni, z których jedna strona nawiązuje do rozwiązań materiałowych typowych dla wnętrz, a druga sugeruje wykończenia zewnętrzne. Ta zasada, kontynuowana w pozostałych rozwiązaniach wnętrza Showroomu, jest także odzwierciedleniem samej budowy drzwi Centor, których aluminiowa konstrukcja zwykle wykańczana jest drewnem od strony wnętrza pomieszczeń. Konsekwentnie przeprowadzona idea, przy odpowiednim doborze materiałów, wprowadziła do wnętrza salonu porządek oraz spowodowała, że każda z jego stref posiada unikalny charakter.

Wewnętrzny ogród showroom'u

Wewnętrzny ogród showroom'u

Strefa wejściowa wyposażona w wygodne fotele, kreuje domową atmosferę salonu i wytwarza na odwiedzających wrażenie gościnności i otwartości. Sercem salonu jest wewnętrzny ogród – miejsce nieformalnych spotkań, stanowiące jednocześnie centrum dla prezentacji produktów firmy. W ogrodzie zaprojektowano 3 ruchome donice z roślinnością, dające możliwość szybkiej rearanżacji tej przestrzeni na potrzeby organizacji przyjęć, bądź też sprawnej wymiany ekspozycji. Recepcję zdecydowano się umieścić za ogrodem. Jest ona ściślej połączona ze strefą biurową salonu niż z wejściową a projektowana indywidualnie lada, stanowi jednocześnie miejsce do dyskusji na stojąco pomiędzy pracownikami i gośćmi Showroomu. Neutralne tło dla tej strefy stanowi balustrada z blachy perforowanej, za którą znajdują się schody prowadzące na antresolę, gdzie umieszczono część biurowo-techniczną. Duże okno z antresoli umożliwia ciągły kontakt pomiędzy poziomami salonu. Za ladą umieszczono strefę biurowo-konfrencyjną wraz z zapleczem socjalnym. Elegancję tego miejsca podkreśla zastosowanie okładziny z ciemnej sklejki, w którą wstawiono drzwi narożne będące ważnym elementem ekspozycji. Głównym elementem wyposażenia sali biurowo-konferencyjnej jest projektowana szafa na dokumenty oraz czarny stół konferencyjny. Lada recepcyjna i stół konferencyjny tworzą mini-serię mebli bi-funkcyjnych 2×2.

Strefa spotkań nieformalnych

Strefa spotkań nieformalnych

Strefa wejściowa

Strefa wejściowa

Pokój konferencyjny

Pokój konferencyjny

Aneks kuchenny

Aneks kuchenny

Recepcja

Recepcja